Last visit was: It is currently Wed Sep 08, 2010 7:57 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 459 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: SE HIT! SFIV på Dragon's Lair
PostPosted: Mon Aug 17, 2009 11:16 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: Korsdrag
Så det är alltså bara att komma dit? Jag är ny här och flyttar upp till Stockholm om en vecka, tänkte väl i alla fall komma och titta hur det ser någon dag!

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 12:40 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Xbox Live Gamertag: I Skatan I
Om du kommer första gången så är det alltid bäst att komma på en fredag, då finns det garanterat folk som är där och spelar åtminstone till klockan 22:00, många brukar även stanna kvar och gibba.

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 12:49 am 
Medlem
Medlem

Ok, härligt! Behöver man någon form av medlemskort eller pengar med sig? Eller är det bara att dyka upp med ett glatt humör? Tar man med sig egen sticka/pad (dock så lär jag inte spela nåt första gången)?

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 12:52 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Varför inte spela när du ändå är där?
Det kostar 40kr att stanna efter klockan 22, eftersom du är här för första gången finns det ingen medlemsavgift att betala. Om du besöker oftare så behöver du skaffa ett medlemskort på Dragon's Lair som kostar runt 200kr har jag för mig, inte riktigt säker där, som gäller året ut.

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 1:05 am 
Medlem
Medlem

Haha jadu, jag känner mig väl kanske inte såpass bra än att jag vågar! Men det lär ju ändra sig när man kommer dit. Träffade Pettor (heter han det här också?) som hastigast idag, jag ska börja på samma skola som honom, men hann tyvärr inte fråga så mycket då jag hade en buss att passa. Vad är det för konsoler som det spelas på? Har bara en 360-sticka och har inte hunnit Cthulu-modda den än!

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 11:51 am 
Kakpojken
Kakpojken

Meldemsavgiften hos dragons lair är 200kr/året
för att spela på våra grejjer ska man va me i LightDash också men de är ju gratis så de är inga problem.
Första gången man är på dragons lair får man stanna utan ett medlemskap men sen måste man antingen bli medlem eller köpa ett sk. dagspass som kosstar 20kr, när man väl lirar så spelar vi på folks privata konsoller på LightDash tvaparater som finns att låna i massor. så om du inte kan ta med dig en konsoll (360/ps3) så ta hällst med en sticka/pad att spela på, men de är klart att de finns nog alltid nån man kan låna om man frågar snällt.

ett tips när man är där första gångerna är att fråga ifall nån vill spela alt. att man frågar ifall man får hoppa in mot någon som redan spelar, vi på Dragonslair är bra folk.
att vara rädd att spela för att man är "för dålig" tycker jag inte ska hindra någon då de tar tid att bli bra på de vi gör och de bästa sättet är att spela mot bättre folk och fråga vad man gör för fel eller hur man kan förbättra sitt spel.

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 20, 2009 6:08 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: psn: pijki
Tja, är det någon som ska till DL och lira SFIV på fredag? Jag funtar på att åka dit iaf, kommer att ha med mig min sticka och eventuellt ett 360. :)

Offline Profile  

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 12:50 am 
Medlem
Medlem

Jag funtar på att dra in... men har bara PS3 stickor...

Offline Profile  

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 2:54 am 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: colpants
Angående att gå med i LightDash.. Vem går man till för att bli medlem? Jag har varit där ett par gånger men inte tänkt på att signa upp som medlem. Blir att göra det nästa gång.

Offline Profile  

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 3:19 am 
Medlem
Medlem

numme det är bara att prata med Kim/ShootingRoccat så får du skriva dina personuppgifter på en lapp.

Pijki och shaf ta bara med era grejjor så löser det sig

CvS2 är bästa spelet, 3s är #2

Offline Profile  

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:10 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

zhaf jag brukar ta med mig PS3 med SFIV/BB och en PS3 stick samt en 360 stick varje gång jag drar till DL, och just nu är jag sugen på att spela SFIV, så jag kommer åtminstone ha en station där.
Leo brukar också ha med sig PS3 samt stick, så lär finnas stationer att spela på.
Jonathan brukar väll ta med sig sin 360 om jag inte minns fel också.

Så om man vill spela SFIV så är det nog definitivt värt den här fredagen då det finns flera som försöker förbereda sig inför super vs battle i september.

Offline Profile  

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 2:28 am 
Stockholms grappler
Stockholms grappler

Trevligt att höra att folk man tipsar kollar vidare ^^ Jag brukar dyka upp på fredagarna med stick och ps3a. Just nu är den lite cranky, däremot.

GrapplerX(Cross) - Grappling Extravaganza!
"En av stockholms absolut bästa trashtalkers" -nån nykomling
Gief(sf4) - King(t6) - Hugo(3s) - Tager(bb) - Astaroth(sc4) - Potemkin(gg) - Clark('98) - r4-Gief(CvS2) - Team Balls(MvC2)
Grappling is DECULTURE! - psn: PettorX

Offline Profile  

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 8:52 pm 
Medlem
Medlem

... va där i fredags då... men det fanns ju ingen förutom skatan och en annan (sorry glömde namnet) som spelade med mig. Hade hoppas på att det skulle finnas fler. iof så va det nån 3s tunering/ranbat? då så det kan väl ha vart det... men ja va fan... I have to up my game goddamit... måste se till o vinna en match där nere :P

edit:
ps... vi måste hjälpas åt att låsa upp chars/colours/taunts på skatans sf4

Offline Profile  

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 11:18 pm 
Medlem
Medlem

Bah, kan nog varken komma den fredag eller nästa. Men ska verkligen försöka ta mig bort någon dag, tror inte att jag kommer kunna spela så jättemycket dit jag flyttat p.g.a. ostabilt internet! Och Pijki, vi får försöka sammanstråla så vi kan mötas offline också!

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 9:16 pm 
Medlem
Medlem

kommer det finnas nått intresse av SF4 på fredag då?... kan inte garantera att jag kommer... men finns det lite fler spelare så ökar ju chansen att jag också dyker upp.

edit:
vore nice om man fick lite feedback på sitt spel så man har lite hjälp på vad man gör fel resp rätt.

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 9:24 pm 
Badass
Badass

Kan inte svara på SF4-spelarna men jag tror att det åtminstone blir grymt mycket GG-action på fredag då typ Shinjin kommer och rockar järnet straight from Japan.

Men!

Nya Monitorer har införskaffats så om någon tar med sig PS3 för SF4 kanske man kommer kunna spela det i HD. Anyway Skater kommer säkert dit så show up 'n brush dem skillzzzzzz

för man måste satsa
i denna värld
hi ho silveeeeer

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 9:30 pm 
Low-tier whore
Low-tier whore

jag kommer ta med mig min ps3 och stick med sf4.
om clint kommer med lap top och BREAKER'S REVENGE kommer jag dock spela det rätt mycket.
men kommer nog bli en del sf4 också, och jag ger gärna feedback medan jag spelar med dig zhaf.

Pro-tip från randomtant på DL: "Kasta mer såna där, då kanske han ger upp!"

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 1:39 pm 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Jag tycker det vore nice ifall så många som möjligt kunde komma nästa fredag, 4e September, ju fler nya spelare som kommer samtidigt desto roligare blir det för alla.
Det blir ett bra sätt för folk att se att det finns spelare kring ens egen nivå som kommer till DL istället för bara spelare som är inbitna i serien sedan länge.
Dessutom blir det bättre cirkulation mellan vem man spelar mot ifall det kommer så många som möjligt.

Vi skulle kunna ha någon turnering ifall tillräckligt många kommer, dock utan priser såklart utan mest för att det är kul.

Vad tycker folk om den idén?

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 1:46 pm 
Robot Master
Robot Master

Axel är namnet och bor i Stockholm. Spelar nästan bara uteslutande Street Fighter 3: Third Strike samt Street Fighter 4. Vill börja steppa upp saker med lite mänskligt motstånd, så förhoppningsvias kan Skatan, Bubblan och Yagami börja ger mig tuffa matcher!

Jag kommer på fredag med en TE sticka till Playstation 3. Kommer kolla in Guilty Gear-spelandet också så klart, men lär nog försöka spela så mycket Street Fighter 4 med Yagami och resten som kommer närvara.

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 5:30 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: colpants
Shin-Molle wrote:
Jag tycker det vore nice ifall så många som möjligt kunde komma nästa fredag, 4e September, ju fler nya spelare som kommer samtidigt desto roligare blir det för alla.
Det blir ett bra sätt för folk att se att det finns spelare kring ens egen nivå som kommer till DL istället för bara spelare som är inbitna i serien sedan länge.
Dessutom blir det bättre cirkulation mellan vem man spelar mot ifall det kommer så många som möjligt.

Vi skulle kunna ha någon turnering ifall tillräckligt många kommer, dock utan priser såklart utan mest för att det är kul.

Skitbra idé. Jag kommer dyka upp om jag hinner. Håller på att flytta nästa vecka men eftersom det är så nära bör det nog gå. Hoppas på att folk som var med på DH samt alla andra som inte brukar vara där kan ta chansen att titta in då.

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 5:58 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: cedeftw
numme wrote:
Shin-Molle wrote:

Skitbra idé. Jag kommer dyka upp om jag hinner. Håller på att flytta nästa vecka men eftersom det är så nära bör det nog gå. Hoppas på att folk som var med på DH samt alla andra som inte brukar vara där kan ta chansen att titta in då.

Jag kommer nog titta förbi fredag och kanske då den 4e!

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 27, 2009 10:36 am 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: KiddDaBeauty
Kommer nog på Fredagen 28e (imorgon) i alla fall. Första gången på DL och sådär, få se hur det känns ^_^x; Kan ta med 360, men varnar om att jag är fightpad-användare så det är typ fightpad jag tar med mig som egen kontroll. Har inte någon sticka och tjaa.. är det värt att ta med vanliga xbox pads (wireless dessutom) överhuvudtaget tro? ^_^x;; Om jag inte får svar innan det är dags att utgå så tar jag med dem i alla fall.

Har massa tankar och funderingar angående hur DL fungerar och så som jag inte riktigt får bild utav helt genom att läsa här på forumet. Om någon vänlig själ skulle vilja lägga till mig på msn alternativt skicka PM med telefonnummer eller nått så jag kan fråga lite så skulle det vara värt mycket för mig, men jag kommer oavsett; föredrar bara att vara inställd på vad som händer mer exakt så jag slipper vara hur nervös som helst på resan dit ^_^x;

EDIT: Kommer säkert den 4e September också förresten.

EDIT2: Men, varför sparas inte min profil när jag skriver in min AIM och MSN för...? Aja, PM it is xD

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 27, 2009 2:29 pm 
Kakpojken
Kakpojken

de är nog ingen ide att ta med sig standardpads, man tar med sig de man behöver för att spela själv, att ta med boxen är bra nice.

om du behöver ett nummer så 0733891675 jag kommer nog va inne ifån tidigt imorgon.

lycka till

Offline Profile  

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 4:54 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Kul att det var många som kom idag, hoppas alla plus många fler dyker upp igen nästa fredag!

"Noooooooooooooo!" - Dicatator

Offline Profile  

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 11:06 am 
Medlem
Medlem

Det var kul, synd att jag ska vara så attans blyg bara ^_^x; Spelade inte ett skit förrän någon kom fram till mig och frågade om jag bara skulle titta på eller om jag ville spela. Sen hjälpte han mig hitta Skatan och så så jag fick lite schooling gjort ^_^x; Vem nu denna människa var så är jag väldigt tacksam, hoppas jag nu lyckas vara mindre blyg nästa gång på egen hand :D Ni bits ju inte! (...lite taskigt mot Skatan att utnyttja mig för det där med lurigheten bara ;P)

Kommer lätt på nästa fredag ^_^x Hittat min plånbok igen som jag tappade lagom till mitt besök också, så då kanske man kan stanna på gibb ^_^x Borde kanske försöka införskaffa fightpad till ps3 känner jag så jag kan spela med alla och inte bara 360-användarna, verkar som om de med 360 är färre?

Offline Profile  

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 7:44 pm 
Robot Master
Robot Master

Ja för att vara första gången så var detta väldigt lyckat; hittade KiR (båda två) som var perfekta match upps, Skatan sa jag hej till och som verkade oerhört trevlig samt Emma som gjorde mig sällskap hem och som var oerhört snäll hon med.

Nu känner man sig betydligt bekvämare och jag lär garanterat komma nu på fredag!

Offline Profile  

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 12:11 am 
Medlem
Medlem

Kidd wrote:
Borde kanske försöka införskaffa fightpad till ps3 känner jag så jag kan spela med alla och inte bara 360-användarna, verkar som om de med 360 är färre?

Nu på fredag verkar det komma fler Xbox användare :) pratat runt lite på XBL med nåra som planerade på att komma i fredags men inte kunde etc.

Funderar dock också på det där med PS3... ska försöka dualmodda min stick, blir nog bäst så, orkar inte lägga ut mer pengar på en ps3 stick + sanwa delar.

Offline Profile  

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 10:11 am 
Medlem
Medlem

Mechar wrote:
samt Emma som gjorde mig sällskap hem och som var oerhört snäll hon med.
Om vi nu ska vara petiga så var det väl du som följde mig till mitt tåg, inte vice verca? ;P I och för sig, hade ditt tåg åkt innan mitt hade jag följt med dig dit ändå så, haha :D
cedeftw wrote:
Nu på fredag verkar det komma fler Xbox användare :) pratat runt lite på XBL med nåra som planerade på att komma i fredags men inte kunde etc.
Låter härligt :3 Då kan jag få stryk av fler än bara Skatan då ^_^x
cedeftw wrote:
Funderar dock också på det där med PS3... ska försöka dualmodda min stick, blir nog bäst så, orkar inte lägga ut mer pengar på en ps3 stick + sanwa delar.
Nu har jag ingen aning om hur sånt där går till, har tummen mitt i handen när det gäller hårdvara och är jätteglad att jag ens har kunnat bygga mina egna datorer, men om du tror att du kan göra en sån sak... tror du att du skulle kunna göra detsamma för en fightpad på något sätt? Betalar gärna för det om du tror dig kunna ^_^x

Offline Profile  

PostPosted: Tue Sep 01, 2009 11:39 am 
Medlem
Medlem

Kidd wrote:
Nu har jag ingen aning om hur sånt där går till, har tummen mitt i handen när det gäller hårdvara och är jätteglad att jag ens har kunnat bygga mina egna datorer, men om du tror att du kan göra en sån sak... tror du att du skulle kunna göra detsamma för en fightpad på något sätt? Betalar gärna för det om du tror dig kunna ^_^x

Njaa, jag är inte 100 på det heller, man måste löda och greja på sticken. Tror att det är mycket svårare med fightpads (vet inte ens om det går).

Offline Profile  

PostPosted: Wed Sep 02, 2009 3:00 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Det är antagligen både billigare och enklare att bara köpa en till fightpad

Offline Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 459 posts ]  Moderators: nocens, Yagami, Webmaster Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next

All times are UTC + 2 hours