Last visit was: It is currently Wed Sep 08, 2010 6:57 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 459 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next
Author Message
 Post subject: SE HIT! SFIV på Dragon's Lair
PostPosted: Mon Jul 13, 2009 8:53 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Xbox Live Gamertag: I Skatan I
Har märkt att det droppat in nya spelare titt som tätt på fredagar som viljat spela, men intresset bland dom äldre spelarna på DL är inte det högsta om man säger så, jag och 3-4 till har dock inget emot att spela spelet av oss som är stammisar på DL.

DÄREMOT så är ni MÅNGA som kommer och vill spela, men ni kommer inte varje fredag och ni kommer inte på samma fredag heller, vilket gör att ni får mindre speltid än ni borde mot andra spelare. Därför tycker jag att det är en bra idé om ni gör så här.

Skriv i den här tråden vilken dag ni kommer till DL
så att alla har koll på det (finns en matchmaking tråd i Lightdash-forumet men folk verkar missa den allt som oftast) på det viset kommer ni samlade till DL och kommer ha det mycket roligare än om ni kommer på spridda dagar.

Tänk på att ta med konsoll
, det går inte att lita på att det kommer finnas lediga konsoller eftersom TekkenDR och nyligen släppta BlazBlue tas upp av det folk tar med sig, och vi har inga som står i förrådet ännu (planer på att införskaffas utav Lightdash).
Kan verka jobbigt att ta med, men jag tycker det är betydligt värre att stå utan stationer att spela på, det är enkelt att organisera här vem som tar med, bara att skriva.

Jag tycker det är synd om folk inte kommer till DL för att dom tror att det inte finns folk som spelar spelet, när ni är sjukt många som droppar in hela tiden, ni har en stor spelarbas som vill spela spelet offline, det enda ni behöver är enkel organisering för att mötas samtidigt.
Dragon's Lair är idéalplatsen för det eftersom det ligger centralt och det finns utrymme och tv-apparater så det räcker för att det skall fungera bra.
Ni behöver bara komma när det är turneringar utan kom för att spela casuals, då får ni spela mycket mer, lära er mer och förbättras fortare än att spela några få matcher i turneringar.
Ni är så pass många att ni skulle kunna hålla turnering när ni vill i princip, väldigt enkelt.
Ranbats lär dra igång i höst så visa att ni finns och vill spela så att spelet inte blir förbisett!

Offline Profile  

Post subject: Re: SE HIT! SFIV på Dragon's Lair
PostPosted: Mon Jul 13, 2009 5:59 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: Coming Clean
Coolt. Då kommer jag på fredag för första gången dessutom. Kan nog tom ta med konsol och spel.

Vi ses

Offline Profile  

PostPosted: Mon Jul 13, 2009 8:35 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: colpants
Ja det vore riktigt nice om det kan styras upp! Jag var ju där i fredags av just den anledningen men hade ej tillgång till att ta med konsol (sen så verkar det finnas väldigt få som har stick till xbox360) så det blev inget (det var dock kul att testa blazblue :D). Om man kan se till att någon tar med en konsol + spelet så kommer jag utan tvekan!

Dom som är sugna ska verkligen också göra sin röst hörd i denna tråd tycker jag! Det vore riktigt roligt om det kan bli lite SFIV på fredag!

Offline Profile  

PostPosted: Tue Jul 14, 2009 12:49 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: pxls
Ska till spanien i en månad nu på fredag men efter det så kommer jag lätt besöka DL på fredagar i hopp om lite SF IV spelande. Var där för första gången i söndags med en polare och det verkade som ett fint ställe :)

Offline Profile  

PostPosted: Wed Jul 15, 2009 10:55 am 
Medlem
Medlem

Är det någon som bestämt sig till 100% att ta med en konsol som man kan lira SFIV på än? Vore gött att veta så att jag kan bestämma mig om jag ska ta mig in eller ej :)

Offline Profile  

PostPosted: Wed Jul 15, 2009 11:24 pm 
Medlem
Medlem

Jag kommer att komma på fredag (men osäker vilken tid) och jag kommer ta med mig min 360, SFIV och en arcade stick. Vore jättetrevligt med nån att spela med =)

Offline Profile  

PostPosted: Thu Jul 16, 2009 2:27 am 
Medlem
Medlem

Då kommer jag med största sannolikhet också! :)

Synd att min 360-stick inte är i sthlm nu bara. Men jag kan vara pad-warrior, det är relativt kul det med :)

Offline Profile  

PostPosted: Thu Jul 16, 2009 10:30 pm 
Medlem
Medlem

Va bra, då blir vi åtminstone två stycken vilket händelsevis nog är precis så många människor som behövs för att spela SFIV.

Räknar med att vara där senast kl 1800. Ses förhopnningsvis!

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jul 17, 2009 3:54 pm 
Medlem
Medlem

Jag kommer nog lite senare, men innan 19.. måste köra en tvättmaskin innan :p

Offline Profile  

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 9:25 pm 
Low-tier whore
Low-tier whore

jag kommer imorgon och har med mig konsol + ps2-stick (osten har min converter, så den kommer också någon gång under dagen).
kommer antagligen någon gång vid 1400

Pro-tip från randomtant på DL: "Kasta mer såna där, då kanske han ger upp!"

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jul 24, 2009 11:46 pm 
Low-tier whore
Low-tier whore

shoutout till jonathan. din dictator är fan grym!

Offline Profile  

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 4:53 pm 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: hoppylas
Haha jag rodnar i ödmjukelse, tack så mycket yagami. Ni är för snälla mot mig.
Imorgon smäller det dock! Kommer vara på dl från kl 14 eller nåt och stannar hela natten. Tar med mig min 360 och en sticka. Hoppas på att se er alla goa gubbar :)

Offline Profile  

PostPosted: Thu Jul 30, 2009 11:36 pm 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Yagami wrote:
shoutout till jonathan. din dictator är fan grym!

Alla gillar en fet dick

Offline Profile  

PostPosted: Sat Aug 01, 2009 4:21 pm 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Bra matcher igår mot Leo och Jonathan!
Leo, jag blockade fan j.lp den där gången, det var fan sämst =(

Offline Profile  

PostPosted: Sat Aug 01, 2009 4:26 pm 
Low-tier whore
Low-tier whore

Shin-Molle wrote:
Bra matcher igår mot Leo och Jonathan!
Leo, jag blockade fan j.lp den där gången, det var fan sämst =(

nej, det var fan BÄST! :\/

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 04, 2009 3:55 am 
Medlem
Medlem

Xbox Live Gamertag: Baked Pancho
Tja, ny på forumet.

Jag tycker det är en skitbra idé att hålla spelkvällar på det här sättet.
Jag kommer dyka upp där nån gång för att kolla läget o förhoppningsvis inte bli fullt så ägd, skriver mer exakt tid när det blir mer aktuellt.

Brukar ni vara många som spelar? Jag lär ta med några polare tänkte bara kolla hur det brukar se ut...och jag antar att intresset ökar med tiden, och fler folk dyker upp.

Vad ligger spelnivån på ungefär? Jag e inte pro, men inte nybörjare heller...men jag ser det hela som ännu ett sätt att utveckla mitt game.
Lär ju träffa några av er inom en snar framtid. ;)

Offline Profile  

PostPosted: Tue Aug 04, 2009 5:26 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

Det är lite olika hur många det är som spelar just SFIV, det kan skifta mellan 4-5 till typ 8 pers beroende på vilka som är på DL på fredagen samt vad dom vill spela.
Dock spelas ju mycket mer än bara SFIV här så vi är bara en mindre del utav alla som kommer.
Ta med kompisar, ju fler som kommer desto bättre.

Spelnivån är lite skiftande men jag tycker alla har åtminstone bra koll på sina egna karaktärer, och bra övergripande kunskap om spelsystemet. Oftast när folk kommer till DL för att spela brukar det ta ett tag innan man kommer upp till den nivån det spelas på här, om du kommer för att utecklas så är DL bästa platsen för det i Sverige.
Det enda som krävs är att man kan ta förluster, vill lära sig och frågar rätt frågor så kommer du utvecklas snabbare än vad du annars skulle kunna göra.

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 1:45 am 
Medlem
Medlem

Tjena,

Jag har vart inne o kollat på era SF4 ranbats. Jag tycker att min nivå ligger ganska grymt efter er. Jag vill bli bra men det känns kanske lite meningslöst att jag kommer o får ni perfectar mig hela kvällen o jag inte lär mig nått. Det känns inte heller som att folk på DL vill slösa bort dyrbar speltid till att lära en... Men tycker ni att det är värt för mig att komma o spela med er iaf?

PS på vilken nivå ligger det svenska speleandet i världen? Finns det en möjlighet att Sveriges bästa vinner över t.ex. Gootecks, Ed Ma, eller John Choi när det verkligen gäller?

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 2:09 am 
Disciple of satZ
Disciple of satZ

zhaf: Desto fler som kommer till DL och spelar som är nya desto lättare blir det att bygga en trappa som gör att det inte blir för skarpa skillnader i hur bra spelarna är, så jag tycker definitivt det är värt att komma. Dessutom så finns det alltid något att lära utav bättre spelare så länge man frågar saker samtidigt som man spelar och inte bara försöker lösa allt själv.

Vilken nivå Sverige ligger på är svårt att säga, men top10 i USA skulle nog plöja oss ganska bra, men jag tror inte att det skulle ta allt för lång tid att komma ifatt ifall vi spelade under samma omständigheter (dom har större scen).
Vi får se vilken nivå Sverige ligger på i jämförelse med europa när Super vs. Battle sker i september.

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 4:25 pm 
Man of Passion
Man of Passion

Tjo!

Tänkte hoppa in här även om SF4 inte riktigt är min påse - nåt ska man ju fylla ut tiden med.

Klart du ska komma och spela! Jag ska ge dig det bästa tips du kan få inför ett besök:

Om du ser en blond korthårig kille med glasögon mellan 170-180 centilång, så försök kika på vad han gör och emulera det så gott du kan. Det finns ett par som ser ut på detta vis och dom spelar med olika stilar men med det gemensamma att dom är helt obesegbara. Att spela så som dem gör kräver stora bollar och mycket där uppe, men när du väl lärt dig så kommer du kunna fnysa åt allt och alla, särskilt glasögonprydda lokförare och snaggade kurder.

Jag kan inte förbereda dig bättre än så för att besöka DL, men det jag kan säga är att oavsett hur bra en svensk är, så är det ingenting mot hur bra dem bästa amerikanerna är. Detta undantar dock blonda glasögonprydda personer; två stycken sådana segrade relativt lätt i den senaste teamturneringen i street fighter 3 på DL, och en sådan vann också Peter North cup trots att han glömde glasögonen hemma.

Sverige håller en god europeisk nivå i dem klassiska spelen: Tekken, Street fighter 3, Guilty Gear och VirtuaFighter och i vart och ett av dem finns det tre till c:a fem spelare som kan fightas mot tier1-motstånd i Europa. Däremot så har ingen svensk någonsin vunnit en turnering utanför Norden i dem här spelen, även om åtminstone 10 personer placerat sig top 8 vid olika tillfällen.

Dem toppspelare du ser i USA är däremot på en helt annan nivå än tier1-Europeerna. Av spel som har mainstreampopularitet i både EU och US, så är min bedömning att det bara är i Tekken som EU har en ärlig chans, dock där en mycket god. Jag vill här komma med en annan åsikt än Skatan. Det är en halvvanlig uppfattning att vi Svenskar har för dåliga förutsättningar, för litet antal spelare, för att kunna bli riktigt lika bra som amerikanarna eller japanerna, men av erfarenhet vet jag att vi som besöker DL regelbundet har tillgång till bättre och mer motstånd än genomsnittseuropeen. Jag tror också att det krävs mycket mer än ett större antal spelare för att höja oss svenskars till den nivå amerikanerna håller - i slutändan så kan endast en otrolig dedikation och personlig insats under flera års tid få en spelare dit amerikanerna är nu. Men de som kommer till DL har verkligen ett försprång gentemot dem flesta!

Fotnot 1 på detta: Jag lider stort (stort!) med er som inte bor i Stockholm eller Uppsala, men LightDash och DL har byggts upp under mer än 6 års tid och glädjen jag känner över att vi som bor i Stockholm faktiskt har chansen att spela på DL är tyvärr långt mycket större än det medlidande jag har ^^ .

Fotnot 2 på detta: Att en Svensk har det tuffare att skaffa sig den erfarenhet som krävs för att bli riktigt duktig är fakta, men att ur detta derivera att svenskar skulle kunna bli lika bra som dem bästa i världen under andra förutsättningar, är faktiskt lite halvtaskigt mot dem spelarna - styrkan, den riktiga styrkan som krävs för att nå toppen, kommer inifrån. Jag rekommenderar alla som vill nå toppen att lära sig det dem kan i Sverige, och resa utomlands för resten.

Ett exempel på att det går för Svenskar att lyckas, är att det kanske till och med finns Svenska GG-spelare och VF-spelare som är bättre än dem flesta Amerikaner trots att det då endast är lite kreativ empirisk bevisföring man får använda sig av.

Måste också passa på att nämna att det finns minst en TIER0-Europe som kan mäta sig med dem bästa i världen i flera olika spel. Det finns dock säkert 10 sådana spelare i USA.

Men att förbereda sig för att gå till DL behövs inte, bara o gå dit o ha kul. Säg gärna hej till folk och börja bygg din legend redan nu! Men inte för snabbt bara - dinosauriernas tid är ännu inte över ;)

Ses
/Bob

[21:35] <+Hejdlond> Var tvungen att SKRUBBA din stick för att få bort skiten som satt i skruvarna till topplåten :)
[21:36] <+Hejdlond> Now that's a first

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 7:53 pm 
Dr. satZ
Dr. satZ

zhaf precis som Skatan (Shin-Molle) och Bob har sagt så tycker jag också att du ska komma till DL. Du gillar SFIV och vill bli bättre. Du har även turen att bo i Sthlm vilket massa människor runt om i landet är väldigt avundsjuka över (DL är världens lyx).

Att du är sämre än average-spelaren är inget du ska oroa dig över. Alla har rätt att vara nybörjare och ingen kommer undvika dig för att du inte är av samma kaliber. Just nu har du också lite tur med att det har börjat komma in lite nytt folk också. Så det är inte bara massa hårdnackade oldies där nu för tiden. Så vill du bli bättre så kom till DL. Se till att våga ta plats och spela mot flera människor under kvällens gång. Du kommer bli väl omhändertagen för att det är väldigt sällan det kommer nytt folk och vi alla i LightDash blir bara glada när man får se nya ansikten. Förra veckan kunde jag inte tro mina ögon när det var ca 7 nya ansikten där. Så kom du också!

/ Jadi

And that's when I give more

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 11:00 pm 
Medlem
Medlem

nice med lite uppmuntran... Ja jag ska se om inte jag drar till DL på fredag med en polare kanske... var meningen att vi skulle sitta hemma hos mig o nöta, men tjejen är sjuk så blir kanske att man kommer in o blir ägd där ist :P.

Jag tänkte just på vart sverige o europa låg i världen just i sammband med evo. Jag lyssnade på Gootecks och Live on three podcasten. Där hörde jag att bara en europe va där för SF4 (Ryan Heart) Av vad jag förstod så åkte han ut rätt tidigt också. Sen fick jag höra att han vann Tekken tuneringen evo2k8. Jag har spelat mot Louie (för länge sen i CvS2) som vad jag har fått för mig är på samma nivå som Ryan. Så det var därför som jag blev lite förrvirrad på hur bra Svenskarna verkligen är.
Men varför är det så få som kommer till evo o sbo?... är det för att vi helt enkelt inte är tillräckligt bra eller att det inte finns plattser eller bara att vi är för lata att resa dit kvalen spelas?
Mitt långsiktliga mål är att innan nästa SF spel kommer ut kunna kvala in till evo o ta sig igenom brackets samt kvala in till sbo... då är jag hyfsat nöjd med migsjälv :P... men det är nog en lång väg dit.

Offline Profile  

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 11:05 pm 
Fuck that bitch
Fuck that bitch

kostar mycket att resa till usa/japan, och alla som spelar fightingspel är fattiga bums :).

med det är bra med höga mål! bara att stick with it och nöta på så kommer du bli bra. och alla är välkomna på dl du har inget att oroa dig för.

[22:56] <Rafael_> du spelar charge, hur svåra moves har du egentligen...

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 10:32 am 
such is life
such is life

Ingen i sverige är på samma nivå som Ryan i de spel Ryan spelar. Det är som om Nadal skulle påstå att han är lika bra som Federer.

People choose their character based on their ideal self, this is how they want the world to perceive them. Guys that play female characters... are either gay or want to be girls or for some reason they want to control the vagina somehow or they want to become it.

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 12:41 pm 
Man of Passion
Man of Passion

jag är bäst wrote:
Ingen i sverige är på samma nivå som Ryan i de spel Ryan spelar. Det är som om Nadal skulle påstå att han är lika bra som Federer.

Menar inte att dissa dina visdomsord, men din logik här är på samma gång sjukt random, off topic, och typ sämst! Kämpa Nadal! Tio år till och det är han vi kommer minnas.

Post scriptum: OK läste att zhaf hade nämnt ryan, då förstår jag iaf vad det kommer ifrån :).

/Bob

[21:35] <+Hejdlond> Var tvungen att SKRUBBA din stick för att få bort skiten som satt i skruvarna till topplåten :)

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 12:53 pm 
DaBeauty
DaBeauty

Snälla, Nadal är en pojkvasker. Han kommer aldrig komma upp i Federers nivå.

zhaf -- Det är bara glida över till DL whenever, vi är snälla och vi bits ej! Spelar du dessutom bra spel får du nog nästan tillochmed en klapp på axeln av läskiga människor du aldrig sett förut.

Urtypen Stockholmsavskum och bottenskrapet här på BH

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 12:57 pm 
Badass
Badass

Zak > Ryan i 3s?

Starscream > Ryan i DR?

Nadal > Federer i världsrankingen?

Detta är inga fakta utan mer "krydda" för denna tråd.

DL är ett bra ställe på jorden, bara att komma.

edit: whoops, bob kan läsa men inte jag :(

Last edited by Karl Miller on Thu Aug 06, 2009 2:48 pm, edited 1 time in total.

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 1:06 pm 
Man of Passion
Man of Passion

Karl Miller wrote:
Zak > Ryan i 3s?

Starscream > Ryan i DR?

Nadal > Federer i världsrankingen?

Detta är inga fakta utan mer "krydda" för denna tråd.

DL är ett bra ställe på jorden, bara att komma.

Fast Omed sa ju "svensk spelare".

Så jag rättar dig lite:

Bob > Ryan i DR?

Bob > Ryan i 3s?

Bob > Nadal i Tennis?

Offline Profile  

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 2:42 pm 
Dr. satZ
Dr. satZ

Tror vi har flera spelare i swe som skulle ge Ryan probs när det kommer till DR.

And that's when I give more

Offline Profile  

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 6:17 pm 
Medlem
Medlem

wooops... menade inte att starta nån flaming... jag va bara nyfiken...

snabb fråga då... e d nån som kommer ha me sig sin PS3 (har inga 360 sticks) idag till DL o spela SF4?
Jag och en polare kommer kanske in o spelar då.

Offline Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 459 posts ]  Moderators: nocens, Yagami, Webmaster Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next

All times are UTC + 2 hours